Du skal have flere penge til dig selv og din familie

Skattetrykket i Danmark hører blandt de højeste i verden. Jeg mener, at du bør beholde flere af dine egne penge selv – og derfor skal skatterne lettes.

For mig er det ret enkelt. Du skal kunne beholde flere af dine egne hårdt tjente penge. Det er simpelthen ikke rimeligt, at Danmark er blandt de førende i verden, når det kommer til skattetrykket.

For når vi sænker skatterne, så skaber vi både mere vækst, arbejdspladser og velstand. Det er simpelthen sund fornuft at give familierne mere luft i deres budgetter – især i en tid med markant stigende priser.

Vi har præsenteret en skatteplan, som sænker skatterne for alle i arbejde, på biler, elforbruget og dagligvarer. Faktisk letter vi skatter og afgifter for 40 milliarder kroner frem mod 2030. Og med vores skatteplan vil en helt almindelig arbejderfamilie beholde 11.200 kroner mere om året, og en helt almindelig funktionærfamilie vil beholde 13.200 kroner mere om året.

Læs mine øvrige mærkesager her